FAQ-Algemeen

1. Kunnen anderen mijn gegevens en/of informatie zien? Nee, anderen kunnen jouw gegevens niet zien. Jij bepaalt zelf of je gegevens met anderen wil delen en welke gegevens je met wie deelt. Het delen van de gegevens in je profiel stel je zelf in binnen het platform (mijn profiel > mijn instellingen). 

2. Hoe werken de 3 stappen? Het TalentCenter is opgebouwd uit 3 stappen (ofwel fasen): 1. Ontdek jezelf  2. Jouw mogelijkheden 3. Je volgende stap.

In elke fase kun je inspirerende oefeningen doen, je inschrijven voor workshops of artikelen lezen die passen bij deze stap. Je bent vrij om een andere volgorde te hanteren. Bepaal je eigen route!

3. Hoe krijg ik mijn Persoonlijk Profiel op 100% ingevuld?  Persoonsgegevens (voornaam, straat, postcode, prive tel.nummer):10%, Samenvatting: 2%, Persoonlijke introductie: 2%, Ambities: 2%, Interesses: 2%, Kernwoorden: 2%, Werkervaring: 15%, Opleidingen: 15%, Werk- en denkniveau: 10%, Opleidingsniveau: 10%, Taalvaardigheden: 10%, Publiek profiel aangezet en aangevinkt wat je wilt publiceren: 20%.

 

FAQ-Login & storingen

1. Bij wie meld ik een storing? Technische storingen of foutmeldingen kun je melden aan de Matchcare Servicedesk

2. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen Via Vraag en antwoord met de daarvoor bestemde knop: Wijzigen wachtwoord.

FAQ-Shop

1. Ik heb een gratis tool aangeschaft in de shop. Moet ik wachten totdat ik een bevestigingsmail krijg? Nee, dat is niet nodig. Je kunt gratis tools direct starten.

2. Ik heb geen ontvangstbevestiging gekregen per e-mail van mijn bestelling. Wat moet ik doen? De bestelling moet eerst goedgekeurd worden, daarna krijg je een email. De gratis tools kan je meteen starten. Daar ontvang je geen mail van.

3. Ik heb vragen over (het verloop, de uitkomst of het rapport) van een oefening, workshop, (self)assessment of artikel. Aan wie kan ik die stellen? Deze vragen kan je stellen aan de eCoach bij "Mijn Traject".

4. Wie of wat is een eCoach? De eCoaches die verbonden zijn aan dit TalentCenter zijn werkzaam bij Matchcare (Noloc- of CMI-gecertificeerd). Zij zijn beschikbaar voor iedereen die dit TalentCenter gebruikt.

FAQ-Vacatures

1. Naar welke vacatures kan ik zoeken? De vacaturezoeker maakt het mogelijk om op het internet gepubliceerde vacatures te zoeken, die gepubliceerd worden op een groot aantal vacaturebanken. Hierdoor heb je toegang tot diverse vacatures die op verschillende sites in Nederland actief zijn.

2. Welke gegevens moet ik invullen om een vacature te vinden? Je typt in de bovenste regel de functie die je interessant vindt. In de onderste regel typ je de plaatsnaam waar je een vacature zoekt. Nadat je de plaatsnaam hebt ingevuld, kun je aangeven in welke straal (10 km, 20km, etc) je wilt zoeken. Vervolgens klik je op ‘Zoek’.

3. Hoe open ik een vacature? Dit doe je door op de titel van de vacature te klikken. Je wordt dan naar de pagina van de werkgever of uitzendbureau geleid waar de vacature is gepubliceerd.

4. Kan ik mijn zoekresultaat verfijnen? Ja, dat kan via de optie ‘Filters’ aan de rechterkant. Door op één van de filters te klikken, kun je de zoekresultaten verfijnen.

5. Hoe kan ik een zoekopdracht wissen en een nieuwe zoekopdracht maken? Dit doe je door op het icoontje met het pijltje te klikken achter het veld waar je de plaatsnaam in hebt gevuld. Als je met je muis op het pijltje gaat staan, zie je de tekst ‘Zoekcriteria leegmaken’. Als je hierop klikt kun je opnieuw een functie en een plaatsnaam invullen en verder gaan met zoeken naar andere vacatures.

6. Kan ik vacatures automatisch per e-mail ontvangen? Je kunt een zoekopdracht maken waarmee je interessante vacatures automatisch per e-mail ontvangt.  Kijk bij het onderdeel ‘Hoe maak ik een zoekopdracht?’ voor uitleg over deze functionaliteit.

7. Kan ik een vacature doorsturen naar een vriend, vriendin, collega of een andere bekende? Ja, dat kan door op het icoontje met de ‘envelop’ achter de vacature te klikken. Als je hierop gaat staat, zie je de tekst ‘Verstuur vacature’. Door hierop te klikken, opent een venster waar je het e-mailadres kunt invullen van de persoon naar wie je de vacature wilt doorsturen.

8. Wat betekent ‘Favoriete vacatures’? Je maakt een vacature favoriet door op het ‘sterretje’ achter de vacature te klikken. Hierdoor wordt deze vacature opgeslagen en kun je hem altijd terugvinden bij het onderdeel ‘Mijn favoriete vacatures’.

even geduld a.u.b.